Trwa właśnie nabór do programu sektorowego GAMEINN. Choć program ten kojarzy się przede wszystkim ze wsparciem dla firm z branży wideo, to adresowany jest do szerszego grona – o dofinansowanie mogą się ubiegać także przedsiębiorcy z takich branż jak np. medyczna czy szkoleniowa. Zakres tematyczny konkursu pozostawia przedsiębiorcom duże pole manewru przy wyborze tematyki dofinansowywanych projektów. Otwiera to furtkę do ubieganie się o fundusze z GAMEINN firmom, które bezpośrednio nie zajmują się produkcją ani dystrybucją gier wideo. Warto o tym pamiętać, gdyż do rozdysponowania w ramach GAMEINN jest 80 mln złotych.

GAMEINN – GRYWALIZACJA

GAMEINN jest świetną okazją dla przedsiębiorstw, które nie mają na co dzień styczności z grami wideo, do wykorzystania znanych w tej branży mechanizmów, m.in. grywalizacji (ang. gamification). Mechanizm ten można wykorzystać do modyfikacji zachowań ludzi w sytuacjach poza światem wirtualnym. Grywalizacja pomaga zwiększyć poziom zaangażowania nawet w przypadku czynności powszechnie uznawanych za rutynowe. Dlatego GAMEINN daje szansę na realizację nieszablonowych projektów, które pomimo wykorzystania elementów znanych ze świata gier, jak zasady, wyzwania i zadania do wykonania, mają na celu bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, wzrost wydajności pracowników czy opanowanie sytuacji kryzysowej w organizacji. Grywalizacja to także świetne narzędzie rekrutacyjne, motywacyjne i integracyjne dla firm czy działów HR. Świadczy o tym chociażby sukces polskiej firmy Pracownia Gier, której innowacyjny system mierzenia kompetencji został doceniony przez amerykańskie uczelnie Columbia Business School czy Microsoft Institute Games For Learning.

GAMEINN – MEDYCYNA I NAUKA

Innym szczególnie uprzywilejowanych pod tym kątem sektorem jest branża medyczna. W ramach GAMEINN możliwe jest sfinansowanie prac B+R dotyczących wykorzystania technologii sektora gier m.in. na potrzeby terapeutyczne: rehabilitacji, pomocy niewidomym, czy wspomagania procesu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami osobowości za pomocą sztucznej inteligencji. O wsparcie w ramach GAMEINN mogą się też firmy edukacyjne, przede wszystkim na projekty korzystające ze danych pozyskanych z gier wideo na potrzeby badań naukowych lub wykorzystujące je w procesie edukacji szkolnej i akademickiej. Dane te mogę też im posłużyć do opracowania metod ewaluacji skuteczności kształcenia.

GAMEINN – SZKOLENIA DLA SŁUŻB SPECJALNYCH

Kolejnym priorytetowym obszarem dofinansowania może być wykorzystanie nowych technologii w procesie szkolenia funkcjonariuszy policji i sił specjalnych. Dla firm zajmujących się szkoleniami lub planujących rozwój tego typu działalności wewnątrz swojej organizacji dobrą wiadomością będzie możliwość aplikowania z projektami dotyczącymi rozwoju symulatorów i platform szkoleniowych, które również są przedmiotem tego konkursu. W szczególności może to dotyczyć na przykład przemysłu, czy branży budowlanej, gdzie wykorzystanie oraz rozwój technologii AR i VR (rzeczywistość rozszerzona i wirtualna) może mieć bardzo szerokie zastosowanie (od szkolenia, przez projektowanie, aż po testy).

GAMEINN – ZASADY GRY

Ustanowienie programu sektorowego dla branży wideo, uzależnionej od innowacyjności swoich produktów i działalności badawczo-rozwojowej zakończonej skuteczną komercjalizacją ich wyników, jest pozytywnym sygnałem. To m.in. pokłosie światowego sukcesu takich gier jak Wiedźmin CD Projektu czy This War of Mine od 11 bit studios, której sprzedaż w ciągu pierwszych dwóch dni od premiery pokryła z nawiązką całe koszty produkcji. Potencjał kreatywny tej branży jest bardzo duży, a nastawienie na eksport polskich producentów gier może pozytywnie wpłynąć na naszą gospodarkę.

Programy sektorowe takie jak m.in. GAMEINN są szczególnie korzystne zarówno dla MŚP, jak i dla dużych przedsiębiorców. Charakteryzują się niskimi minimalnymi kosztami projektów oraz możliwością startu w konsorcjach. Wymagają jednak, żeby projekty wpisywały się w szczegółowe priorytety tematyczne działania. Oznacza to, że wyjątkowo istotne staje się stworzenie spójnego i przejrzystego planu prac badawczo-rozwojowych, których celem jest rozwiązanie konkretnych wyzwań technologicznych, przed którymi stoi dana branża.

GAMEINN – ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU

Gameinn - szczegóły konkursu

Więcej szczegółów technicznych dotyczących konkursu PO IR 1.2 GAMEINN można znaleźć w naszym newsletterze. Wszystkich zainteresowanych tematem dotacji w szczególności na inwestycje oraz badania i rozwój zachęcamy do jego subskrypcji.

Komentarze 1

  1. Moim zdaniem dobrze, że są rozwijane różne dziedziny nauki. Od medycyny po gry wideo. Dzięki temu możemy inwestować w najnowszą technologię, która może nam pomagać w przyszłości. Świetny tekst, który warto przeczytać 🙂

    20 lutego 2017 o 11:32 · Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *