5 rzeczy, które spędzają sen z powiek specjalistom ds. marketingu

Zaawansowane technologie umożliwiają bezpośredni kontakt z Klientem. Cloud Computing, urządzenia mobilne, social media i sztuczna inteligencja pozwoliły marketerom dotrzeć do Klientów w nowy sposób. Konsumenci na każdym kroku oczekują wysoko spersonalizowanych treści. Utożsamiają się i angażują w komunikację z markami i firmami – od sklepów, przez banki, po usługi medyczne. Śmiało możemy stwierdzić, że rozpoczęła się era Klienta.

Jest to świetna wiadomość dla sprzedawców. Ale pociąga to za sobą pewne wyzwania. Poniżej wyszczególniliśmy najważniejsze z nich.

Rozproszone dane i zespoły

Wiele firm nadal stosuje stare technologie. Cały czas można zauważyć silne efekty silosów biznesowych – brak spójności, problemy z koordynacją i komunikacją. Poszczególne działy śledzą różne wskaźniki i mają różne priorytety – co tym samym stanowi wyzwanie dla zespołów z nimi współpracujących. Na przykład przedstawiciele handlowi mogą nie być w stanie śledzić zachowania swoich klientów na stronie internetowej i dotrzeć do nich z dopasowaną ofertą.

Różnorodni klienci

Nie ma dwóch takich samych Klientów. Każdy z nich oczekuje relacji 1 do 1 z marką oraz spersonalizowanej komunikacji. Z jednej strony mamy klienta, który dokonał tylko jednego zakupu w sklepie internetowym, ale nie ma go na liście subskrybentów oraz nie pobrał aplikacji mobilnej. Z drugiej zaś klienta, który jest adwokatem naszej marki. Marketerzy potrzebują dobrego i przemyślanego planu dotarcia do tych dwóch bardzo różnych typów konsumentów, nie zapominając o żadnym z dostępnych im mediów.

Wiele kanałów i punktów styku z klientem

Marketerzy mają możliwość dotarcia do klientów poprzez wiele kanałów i różne urządzenia – zwłaszcza te mobilne. Konsumenci z wielkim entuzjazmem korzystają z aplikacji mobilnych, czy dokonują zakupów poprzez telefon. Obecnie kanałem komunikacji może być w zasadzie wszystko: od rozmowy telefonicznej z przedstawicielem serwisu obsługi klienta, poprzez spotkanie z handlowcem, społeczność online czy wiadomość e-mail.

Jednak dostarczanie właściwych wiadomości, we właściwym czasie i na właściwe urządzenie jest wysoce utrudnione, jeśli te kanały nie są w żaden sposób połączone ze sobą. Tak naprawdę to klient, decyduje, w jaki sposób chce się kontaktować z firmą. Marketerzy muszą być na to gotowi. Ponadto, niemożliwe jest stworzenie kompletnego obrazu zachowań klienta, gdy dane są rozproszone między systemami.

Zróżnicowane analizy i narzędzia marketingowe

Era Klienta związana jest ze znaczna ilością danych. Aby móc je wykorzystać, marketerzy potrzebują szybszej, lepszej i bardziej predyktywnej analityki. Ponadto niezbędne są różne narzędzia do planowania, wykonywania i optymalizacji kampanii. Jednak w większości przypadków wszystkie te systemy działają niezależnie od siebie, w żaden sposób nie są ze sobą zintegrowane, nie mówiąc już o danych, które nie są dostępne w czasie rzeczywistym.

Utrzymanie bezpieczeństwa i wysokiej dostępności

Postępy w technologii stwarzają obecnie większe zagrożenia dla bezpieczeństwa danych klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Klienci są skłonni udostępnić swoje dane, jeśli maja pewność, że informacje, które przekazują będą bezpieczne. Z drugiej strony marketerzy chcą jak najlepiej wykorzystać dostępne dane w celu maksymalnej personalizacji.  Oprócz tego istnieje szereg dyrektyw i regulacji, które firma musi spełnić, by chronić dane Klientów.

Marketerzy muszą dotrzeć do milionów klientów w tym samym czasie tak, aby dostarczyć najnowsze informacje oraz oferty. Potrzebują do tego platformy, która będzie dostępna zawsze i umożliwi wysyłanie komunikatów w każdym czasie.

Zobacz: Rozwiązania Salesforce Marketing Automation >>

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *