Commerce Cloud – nowe podejście do klienta

Zmiana to słowo, które trafnie określa to, co dzieje się w świecie handlu elektronicznego. Wraz ze zmianą preferencji zakupowych klientów, zmieniają się technologie i systemy wspierające sprzedaż. Wiele punktów handlowych posiada nawet kilka systemów do m.in. monitorowania stanu magazynów, wystawiania dokumentów sprzedaży, sprawdzania stanu towaru itp. Często systemy te współdzielą ze sobą zasoby oraz są od siebie zależne, co utrudnia zachowanie spójności danych.

Zmiana jest odpowiedzią na wymagania klienta

Wspomniane zmiany technologiczne i systemowe, są odpowiedzią na stale rosnące wymagania klientów, którzy oczekują szybkiej i sprawnej obsługi oraz błyskawicznej informacji zwrotnej. Sprawdzenie dostępności towaru, możliwości otrzymania dokumentu sprzedaży (np. faktury VAT) na etapie dokonywaniu płatności, czy kontakt z działem obsługi 24/7 są dziś standardem.

Mimo zwiększającej się ilości transakcji oraz rosnącej popularności kanału e-Commerce sprzedaż offline w wielu segmentach rynku nadal jest istotnym elementem strategii. Szereg firm posiada rozbudowaną sieć sklepów stacjonarnych, które doskonale prosperują. Pełnią jednak również nową rolę. Stały się Showroom’ami oraz punktami obsługi klienta, uzupełniającymi kanały elektroniczne o niedostępne w nich elementy takie jak: możliwości obcowania z produktem, zadawania pytań oraz obsługę serwisową.
Taka sytuacja stawia świat e-Handlu przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Wszystkie kanały sprzedaży tworzą ekosystem, nazywany Omnichannel, w którym klient oraz jego doświadczenia zakupowe są w centrum uwagi. W zależności od stopnia rozwoju przedsiębiorstwa oraz dojrzałości w sferze Omnichannel, prędzej czy później pojawia się pytanie: jak zintegrować istniejące systemy sklepów stacjonarnych oraz sprzedaż online tak, aby zapewnić spójny wizerunek firmy oraz porównywalne doświadczenia zakupowe.
Z pomocą przychodzi Salesforce Commerce Cloud.

Commerce Cloud – platforma łącząca dwa światy

Salesforce – globalny lider w dostarczaniu aplikacji wspierających sprzedaż, poprzez zakup DemandWare, poszerzył portfolio swoich produktów i stworzył Commerce Cloud. Jest to zaawansowana platforma chmurowa łącząca dane sprzedażowe z dwóch światów – online i offline. Zapewnia klientowi najlepszą i jednolitą obsługę zarówno w sklepie internetowym jak i w stacjonarnym stając się sercem całego systemu. Właściciel biznesu, dzięki platformie, jest w stanie w jednym miejscu:

  • zarządzać sprzedażą internetową,
  • kontrolować stan towaru w punktach stacjonarnych i w magazynie,
  • ma dostęp do danych sprzedażowych z systemów POS w tradycyjnym punkcie,
  • może zarządzać procesami obsługi klienta.

Dodatkowo system umożliwia podniesienie standardów obsługi klienta w samym punkcie stacjonarnym m.in. przez zastosowanie urządzeń mobilnych, które pozwolą asystentom sprzedaży na sprawdzenie dostępności, specyfikacji, dostępnych alternatyw jak i wyczerpujących materiałów multimedialnych.

Commerce Cloud to także rozbudowana platforma do prowadzenia działań marketingowych na stronie internetowej. W łatwy sposób pozwala na tworzenie „landing page’ów” z produktami. Jest to też idealne narzędzie do Marketing Automation, które umożliwia spersonalizowaną wysyłkę email do wielu odbiorców.
Kolejną funkcją, o której należy wspomnieć są mechanizmy rekomendacyjne. Platforma na podstawie preferencji użytkownika, rekomenduje produkty, którymi może być on potencjalnie zainteresowany. Zwiększa to trafność prezentowanych produktów jak i oszczędza czas klienta spędzony nad poszukiwaniem towarów.

Nowe rozwiązanie Salesforce dla e-Commerce to oszczędności związane z utrzymaniem systemu i infrastruktury. Po wdrożeniu, w cenie abonamentu, firma korzystająca z systemu, ma zapewnione systematyczne aktualizacje oraz dostęp do nowych funkcjonalności. Ponadto rozwiązanie jest chmurowe. Oznacza to, że infrastruktura jest dostarczana i utrzymywana przez dostawcę na najwyższym możliwym poziomie, gwarantując nieprzerwany dostęp z każdego miejsca na świecie. Dane przechowywane są na bezpiecznych serwerach obsługiwanych przez wyspecjalizowane działy, co gwarantuje poziom świadczenia usług (SLA) wynoszący 99,8%.

Salesforce Commerce Cloud charakteryzuje się architekturą otwartą. Oznacza to, że w łatwy sposób istnieje możliwość integracji oraz modyfikacji systemu m.in. poprzez wewnętrzne dostosowanie czy integrację API.

Podane powyżej możliwości Commerce Cloud są jednymi z najistotniejszych z szeregu funkcjonalności. Myślę, że narzędzie to ma niesamowity potencjał, dający wielu biznesom szansę na optymalizację procesów, oszczędności oraz znaczną poprawę doświadczeń zakupowych klienta.  W ostateczności przekłada się to na większą satysfakcję, lojalność i sukces.

Share on Facebook38Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn44

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *