Dreamforce2018 – dzień 1

Dreamforce to największa na świecie konferencja poświęcona digitalizacji. Ponad 170 000 uczestników ze 180 krajów Świata uczestniczących w około 2 700 sesji merytorycznych. Całość zorganizowana przez Salesforce.

Moją przygodę z Salesforce rozpocząłem w marcu przechodząc do firmy Deloitte, która jest największym w Polsce i jednym z największych globalnie wdrożeniowych partnerów Salesforce. W moich kolejnych wpisach postaram się przybliżyć czym jest Salesforce, z jakich elementów się składa i dlaczego warto zapoznać się z ich rozwiązaniami.

4 Rewolucja technologincza

Cała konferencja Dreamforce skupiona jest wokół 4 rewolucji technologicznej, w której uczestniczymy.

Silnik parowy, elektryczność, komputery a teraz łączność.

Do niedawna łączność dotyczyła przede wszystkim ludzi i kontaktu między nimi, teraz podłączone są najróżniejsze urządzenia, które coraz częściej są całkowicie autonomiczne a ich zadaniem jest dostarczanie danych, których obszar wykorzystania jest bardzo rozległy: od szybszego podejmowania decyzji przez świadomość zagrożeń (np. zanieczyszczenia) po zdrowie i całą sharing economy.

Cały ten ekosystem generuje ogromne ilości danych, których analiza i wykorzystanie staje się niemożliwe bez narzędzi pozwalających na ich skuteczne wykorzystanie.

Ta 4 rewolucja ma też ogromny wpływ na zachowania i oczekiwania klientów i konsumentów.

Po pierwsze personalizacja. Jako klienci oczekujemy coraz lepiej dopasowanych do naszych oczekiwań ofert i produktów. Przestajemy interesować się reklamą kierowaną do szerokiej publiczności a zwracamy uwagę na usługi i produkty trafiające w nasze potrzeby. To chyba najważniejsza zmiana, która też musi zostać wdrożona przez firmy.

Firmy (nawet te, które mówią, że klient jest w centrum ich uwagi) skoncentrowane są swoich produktach i usługach i prowadzą komunikację gdy mają nową ofertę, nową cenę, nowy produkt – ignorując potrzeby klientów. Nie robią tego celowo, ale nie posiadają narzędzi pozwalających na docieranie z przekazem do klientów potrzebujących ich produktu lub usługi a raczej starając się go przekonać, że właśnie teraz klient tego produktu potrzebuje.

Narzędzia marketing automation pozwalają na istotną zmianę w tym obszarze generując podwójnie pozytywny efekt.

Po pierwsze oszczędzają pieniądze wydawane na kampanie w internecie …

(w tym konkretnym przypadku operatora komórkowego z USA pozwoliły oszczędzić 300 mln USD – około 30% rocznego budżetu na działania marketingowe w internecie)

Po drugie podnoszą satysfakcję klienta (wszechobecny NPS) poprzez oferowanie i komunikowanie usług i produktów, którymi klient jest zainteresowany.

Marc Benioff – prezes Salesforce – prezentacja otwierająca

Marc to niezwykle ciekawa postać. Człowiek, który stworzył Salesforce w 1999 na bazie własnych wartości i na których straży stoi cały czas.

  1. Trust – zaufanie
  2. Customer success – sukces klientów
  3. Innovation – innowacje
  4. Equality – równość

Te 4 wartości to nie tylko hasła, to fundament, który stanowi o sile całej organizacji i jest inspiracją dla wszystkich zaangażowanych w pracę z Salesforce. W jednym z kolejnych wpisów postaram się przybliżyć jak w praktyce realizowane są te wartości. Na razie wystarczyć musi Wam moje zapewnienie, że ta organizacja robi tak zwane „Walk-The-Talk”.

Dreamforce to też networking i imprezy.

Siłą tej konferencji jest duży nacisk na networking. Budowanie relacji ma na celu przede wszystkim wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk jak wykorzystywać narzędzia by móc w 100% wykorzystać potencjał jaki oferuje Salesforce. Ilość inspiracji i pomysłów po pierwszym dniu jest naprawdę niewiarygodna. Mam nadzieję, że choć część z nich uda mi się przekazać w moich wpisach i na spotkaniach do których serdecznie zapraszam.

Tegoroczną gwiazdą imprezy jest Metallica. Serio. W środę wieczorem odbędzie się koncert tego zespołu dla uczestników. Spodziewane jest około 50 000 ludzi. Mam nadzieję, że zagrają większość z płyty „Hardwired… to self-destruct”, ale też po cichu liczę na „Unforgiven” oraz kilka kawałków z „… And justice for All”.

Lars Urlich, który był gościem prezentacji otwierającej pokazywał, jak Metallica wykorzystuje Salesforce w swoich działaniach. Niedawno ogłosili Tour po Europie i można spodziewać się kolejnych ciekawostek dla tych, którzy wybiorą się na koncert.

Jeśli interesują Cię narzędzia marketing automation zapraszam serdecznie do kontaktu: gskowronmoszkowicz@deloittece.com

 

Z pozdrowieniami z San Francisco

Grzegorz Skowron Moszkowicz

Deloitte Digital

Senior Manager | TMT

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *