12 zmian, jakie przyniesie edycja Salesforce Summer 17

W letniej edycji – Salesforce Summer 17 – zaproponowano użytkownikom kilka ciekawych nowości. W większości dotyczą one przede wszystkim widoku Lightning.

Po czym rozpoznać, że nasze środowisko jest już zaktualizowane do Salesforce Summer 17? Znakiem rozpoznawczym nowej wersji są mewy w ciemnych, przeciwsłonecznych okularach. W konkursie, ogłoszonym przez Salesforce, wśród użytkowników, to logo pokonało dwie inne propozycje graficzne  – tubkę kremu do opalania i kolorowe gałki lodów.

Salesforce Summer 2017

Znamy już symbol nowej aktualizacji. Ale jakie korzyści przyniesie i jak usprawni pracę użytkowników? Wybraliśmy kilka najciekawszych – naszym zdaniem – zmian. Przyjrzyjmy się im bliżej.

1. Najważniejsze funkcje zawsze pod ręką

Nowa edycja Salesforce Summer 17 wprowadza pasek narzędzi (w formie belki u dołu strony), który umożliwi użytkownikom szybki dostęp do informacji, takich jak ‘notatki’, czy ‘ostatnie przeglądane pozycje’. Najbardziej przydatne w pracy dane będą dostępne za jednym kliknięciem. Pasek można będzie dodać do dowolnej aplikacji Lightning. 

2. Widok aktywności w nowej odsłonie

Nowy widok aktywności uzupełniony został o zwięzłe podsumowania, dotyczące każdej z nich. Niezwykle przydany okaże się z pewnością dodany przycisk „Expand All”, który pozwoli wyświetlenie szczegółów dotyczących wszystkich aktywności na osi czasu. Będzie to spore ułatwienie, szczególnie dla użytkowników działów sprzedaży.

3. Historia zmian już nie tylko w wersji Classic

Użytkownicy uzyskają dostęp do historii zmian, wprowadzanych na danym obiekcie również w wersji Lightning. Funkcja ta umożliwia wyświetlanie i śledzenie informacji, dotyczących wszystkich obiektów (w tym niestandardowych). Historia zmian na obiekcie będzie wyświetlana w formie related list, czyli list powiązanych z danym obiektem, prezentowanych w tabeli na danym obiekcie.

4. Zarządzanie migracją z Classic na Lightning Experiance nigdy nie było prostsze

Po podjęciu przez firmę decyzji o zmianie z Classic na Lightning Experience, kolejnym krokiem jest sukcesywna migracja kolejnych środowisk. Bardzo pomocne będzie z pewnością nowe narzędzie. Pokaże ono, które grupy użytkowników korzystają już z Lightning, pomoże w znalezieniu określonych użytkowników na liście, umożliwi przełączenie na wersję Lighting wielu użytkowników jednocześnie, a także pozwoli sprawdzić, którzy użytkownicy w organizacji mają prawo do zmiany.

5. Pożegnanie z wersją Classic?

Bez obaw, zmiana ta nie oznacza, że Classic zostanie całkowicie wyłączony. Będzie natomiast możliwe ukrycie dostępu do niego. Administrator będzie mógł ograniczyć użytkownikom systemu możliwość przełączania się pomiędzy wersjami Lightning/Classic, co jeszcze w Spring’17 mógł swobodnie robić każdy użytkownik systemu w dowolnym momencie.

6. Salesforce na skróty

Aby zmaksymalizować wydajność i szybkość pracy, Salesforce umożliwi używanie skrótów klawiszowych. Za ich pomocą możliwe będzie wyszukiwanie, edytowanie, zapisywanie i zamykanie rekordów. Domyślnie skróty klawiaturowe będą działały we wszystkich aplikacjach Lightning.

7. Historia zmian okazji biznesowej

Salesforce Summer 17 wprowadzi widok, który zbierze w jednym miejscu historię zmian, jakich dokonywano na wszystkich etapach pracy nad okazją biznesową. Przeglądanie zmian dotyczących kwoty, prawdopodobieństwa, etapu i daty zamknięcia okazji biznesowej będzie dostępne dzięki nowej related list.

8. Sprzedaż w konsoli

Widok konsolowy dostępny teraz również dla sprzedaży! Zaprojektowany z myślą o osobach, będących w stałym kontakcie z klientami, pozwoli na zwiększenie efektywności ich działań sprzedażowych oraz posprzedażowych.

9. Koniec z dublowaniem szablonów dla wiadomości email

Nowy realease umożliwia skorzystanie z szablonów email, które do tej pory były dostępne w wersji Classic. Prace nad przygotowaniem szablonów email w Salesforce Classic nie pójdą, więc na marne, możliwe będzie bowiem używanie tych samych szablonów. Dotyczy to zarówno szablonów w formacie tekstowym, HTML i „Letterhead”.

10. Całkiem nowe powitanie

Asystent ekranu startowego otrzymuje nowy wygląd, który umożliwi przedstawicielom handlowym sprawne działanie – będą oni mogli jeszcze szybciej realizować zadania i aktywności za pomocą nowych przycisków akcji – na przykład wysyłając e-mail lub edytując okazję biznesową. Ekran powitalny zyska także możliwość dostosowania wykresów wyników sprzedażowych do widoków tygodniowych lub dziennych.

11. Jeden wykres, wiele możliwości

Od teraz możliwe będzie dodawanie, edytowanie lub usuwanie filtrów z poziomu dashboardów. Filtry pozwalają wybierać różne widoki, tak, by jeden dashboard służył różnym osobom, do pokazania różnych danych. Do tej pory konieczne było tworzenie wielu dashboardów, z czego każdy miał przypisany konkretny zestaw filtrów. Zmiana filtra wiązała się z koniecznością stworzenia całkiem nowego widoku.

12. Salesforce Einstein: najmądrzejszy CRM

Salesforce Einstein jest sztuczną inteligencją (AI) wbudowaną w platformę Salesforce. Zapewnia zaawansowane funkcje AI dla działów sprzedaży, obsługi klienta czy marketingu. Wraz z wprowadzeniem Summer’17 niektóre funkcjonalności Einsteina, jak predyktywna kwalifikacja leadów sprzedażowych (lead scoring), automatyzacje w zakresie aktywności czy Vision, będą dostępne dla użytkowników.

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi zmianami, jakie przyniesie nowa wersja systemu Salesforce Summer 17. Oficjalny zakres zmian dostępny jest na stronie internetowej: https://releasenotes.docs.salesforce.com/en-us/summer17/release-notes/salesforce_release_notes.html

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn11

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *