Nowości Salesforce – Summer ’19

Przy każdej nowej edycji Salesforce, w pierwszej kolejności zawsze przyglądam się aplikacjom, które najlepiej znam. Wśród nich znajdują się Sales, Service Cloud oraz Pardot. Oto, moim zdaniem najciekawsze funkcjonalności Lightning Experience, które będą dostępne latem. Zapraszam do lektury.

To co może zainteresować Administratorów – Summer`19

Lightining Experience dostępne na iPadach (Beta)

Kolejne rozwiązanie by podnieść efektywność pracowników. Dzięki desktopowej wersji Lightning Experience dostępnej na iPadach, użytkownicy systemu mogą korzystać z pełnej wersji systemu będąc poza biurem, kiedy nie mają dostępu do komputera lub laptopa.

Ulepszone Related Lists

Summer`19 to także kolejne udogodnienia na listach relacyjnych, które przedstawiają rekordy z obiektów w relacji do aktualnie przeglądanego obiektu. W skrócie to jeszcze więcej informacji: wyświetlanie danych z 10 pól w 10 kolumnach, możliwość zmiany szerokości kolumny oraz sortowania, zmiany na kilku rekordach równocześnie (mass actions) i możliwość zwijania tekstu.

Zmiany na Opportunity Contact Roles

Lightning Experience wieszczy koniec żmudnemu wyszukiwaniu kontaktów w celu przypisania do szansy sprzedażowej jako Contact Role! W Summer’19 wszystkie kontakty z danej firmy są wyświetlane na obiekcie Opportunity.  Wystarczy, że użytkownik wybierze kontakt z listy i przypisze mu odpowiednią rolę. Edytowanie Contact Roles także staje się łatwiejsze: oddzielne przyciski do edycji i dodawania kierują bezpośrednio do ekranu, na którym można nanieść zmiany. Zapewne informacja ta ucieszy wszystkich użytkowników Pardot. Wiadomo bowiem, że przypisanie Contact Roles do szansy sprzedażowej jest wymagane do synchronizacji i zestawienia danych sprzedażowych z marketingowymi (ROI)!

Sales Cloud – Summer`19

Zaproszenie do wypełnienia ankiety dostępne dla potencjalnych klientów

Rozwiązanie, które wcześniej było dostępne dla kontaktów i użytkowników, teraz dostępne jest także dla potencjalnych klientów. To możliwość generowania zaproszenia do ankiety i jej wysyłkę przy użyciu personalizowanej treści maila bezpośrednio z widoku indywidualnego rekordu. Kliknij na Get Survey Invitation i gotowe! Dodatkowo odpowiednia licencja nie jest już potrzebna by wysłać ankietę. Każdy, kto posiada odpowiedni profil (Contact Manager, Marketing User, Standard User lub System Administrator) może bez ograniczeń tworzyć i wysyłać ankiety.

Nieco inaczej sprawa ma się z otrzymywaniem wypełnionych ankiet. Każda instancja Salesforce może otrzymać do 300 odpowiedzi bezpłatnie, w przypadku, gdy będzie ich więcej, można dokupić odpowiedni dodatek w zależności od ilości otrzymywanych odpowiedzi. Niemniej jednak jest to bardzo miły ukłon ze strony Salesforce, który umożliwia przetestowanie rozwiązania. Pozytywne wyniki testowania ankiet będą podstawą do wdrożenia procesu ankietowania na stałe do procesu sprzedaży, obsługi klienta lub jakiegokolwiek innego. 

Person Account działają już z High Velocity Sales

Działy sprzedaży, które operują na modelu B2C mogą teraz używać Person Accounts w Sales Cadence. W gwoli przypomnienia, High Velocity Sales to rozwiązanie dla wewnętrznego działu sprzedaży. Sales Cadence – umożliwia przedstawicielom handlowym szybszą pracę nad najbardziej perspektywicznymi klientami. Menadżerowie sprzedawców używając funkcji Sales Cadence Builder, tworzą z góry zaplanowane schematy działań i aktywności, aby wspomóc ich we współpracy z klientami oraz podnieść wydajność swojego zespołu. By bardziej przybliżyć temat Sales Cadence, nadmienię, że do wspomnianych czynności zaliczamy np. wysyłanie maili, rozmowy telefoniczne, organizowanie spotkań czy wysyłanie SMS`ów. Menadżerowie i sprzedawcy mogą przypisać klientów do każdej Sales Cadence. Przedstawiciel handlowy wybiera klientów o najwyższym priorytecie z kolejki dostępnej pracy (Work Queue), która automatycznie pokazuje, którzy z nich są najlepiej pasują do sekwencji działań sprzedażowych określonych w Sales Cadence.

Service Cloud – Summer`19

Przypisywanie spraw na podstawie umiejętności agentów bez użycia kodu (Beta)

Tzw. Attribute Based Routing to nowy, prosty sposób na przypisanie spraw działu obsługi klienta na podstawie umiejętności pracowników – tym razem przy użyciu kliknięć, a nie kodu. Porzuć myśli o API, wykorzystaj konfigurację by powiązać wartości pól z obiektów z umiejętnościami agentów w celu odpowiedniego przypisania sprawy. Fakt, faktem rozwiązanie nie daje takiej elastyczności jak API, ale jest łatwe… i bardzo wydajne.

Połącz dwie sprawy w jedną

Jak często przytrafia Ci się sytuacja, kiedy sprawy trafiają do działu obsługi klienta jako duplikaty? Co w wypadku, kiedy chcesz połączyć 2-3 sprawy w jedną? Teraz jest to możliwe! Gdy łączysz sprawy w jedną, tzw. master record jest aktualizowany wybranymi przez Ciebie wartościami pól.

Żegnaj Live Agent, witaj Chat

Zmiany, zmiany, zmiany… Salesforce zmienił nazwę Live Agent na bardziej intuicyjną – Chat. Chat to nowy Live Agent.

Pardot – Summer`19

Engagement Activities Related List w CRM

Pracownik działu marketingu ma teraz dostęp do listy kontaktów oraz ich aktywności w kontekście materiałów marketingowych: landing page, formularzy, plików itp. z zachowaniem podziału na daną kampanię.

Raporty marketingowe dostępne w CRM na obiekcie Kampania

To prezent dla specjalistów ds. marketingu i sprzedaży. Wykresy przedstawiające Engagement History to nic innego jak wizualizacja danych, które obrazują trendy i schematy angażowania się kontaktów w interakcje z materiałami marketingowymi. To także możliwość udostępniania danych osobom, które nie mają dostęp do bazy danych i konfiguracji. Teraz wszyscy mogą filtrować i tworzyć raporty z aktywności w kontekście kampanii.

Einstein Campaign Insights

Ekran główny aplikacji Pardot to miejsce, w którym użytkownik może analizować wszystkie prowadzone kampanie. Co w przypadku, kiedy musimy się dowiedzieć dlaczego jedna kampania działa lepiej niż inne? Tu z pomocą przychodzi AI, czyli Einstein Campaign Insights. Einstein nieustannie analizuje jak działają kampanie, nie tylko mówi, która działa najlepiej, ale także udziela odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego”? Dostarcza także informacji o tym, co wpływa na sukces danej kampanii wskazując konkretny segment klientów najbardziej zaangażowanych. Wiedza o tym, że najbardziej aktywne osoby pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, a wśród nich jest to spore grono wiceprezesów w zestawieniu z dostępem do szczegółowych danych, to prosta droga dla marketingowca do optymalizacji kampanii.

Opisane nowości to jedynie wierzchołek góry lodowej. Jak zawsze, po więcej informacji wszystkich zaineresowanych odsyłam do niezawodnych Summer`19 Release Notes.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *